The Essential Tool

The Essential Tool is een efficiënte manier om snel te kunnen zien wat iemands kwaliteiten, mogelijkheden en uitdagingen zijn. Bruikbaar op school, thuis of in de individuele praktijk.

Met behulp van de getekende Liggende Acht krijg je inzichten over de manier van leren van je kind, cliënt of leerling. Deze werkwijze is succesvol gebleken om leerprestaties en zelfvertrouwen te bevorderen in zowel basis- als voortgezet onderwijs. Ook in de individuele begeleiding en coaching wordt deze tool met succes toegepast om mensen vanaf zeven jaar te adviseren en de vorderingen te monitoren.

Opbouw van de cursus

Module 1: de Basiscursus

Module 1 is de basiscursus. Hierin leer je o.a. de werkwijze van The Essential Tool, het herkennen van enkele basale punten als: het oversteken middellijn, mate van centering en focus, de grove en fijn-motorische bewegingen, de voorkeur van informatieverwerking: visueel, kinesthetisch, auditief.

Integratiedag: oefening module 1
De Integratiedag geeft extra oefening van module 1, gelegenheid tot vragen en herhaling. Een dagdeel behandelt de ontwikkeling van het jonge kind; wat speelt allemaal een rol en hoe kunnen bewegingsoefeningen (zoals Brain Gym® en Building Block Activities) de ontwikkeling stimuleren?

Module 2: Uitbreiding

Module 2 gaat o.a. over het herkennen van iemands motivatie, snelheid van verwerken, keuzes maken, omgaan met veranderingen, zelfvertrouwen, persoonlijke grenzen, en nog veel meer.

Module 3: Reflexen

Module 3 leert je verschillende reflexen te herkennen en te evalueren in de Acht. Voor deze module is ook voorkennis van de reflexen en reflexintegratie nodig.

Vereiste vooropleiding:

  • Brain Gym® 104, of
  • Brain Gym® 101 (geheel of het eerste gedeelte), of
  • Brain Gym® 170

Terry Webb

Terry Webb (Zuid-Afrika) is Brain Gym® instructeur. Hij deed zijn ervaring op in een basisschool in Kaapstad. Hij bestudeerde 20.000 getekende 8-en en ontdekte de betekenis van de verschillende patronen. Hij leerde onderscheid te zien in verschillende leerstijlen, capaciteiten, sterke en minder sterke kanten van de leerling en mogelijke leerblokkades.

Daarmee ontwikkelde hij een revolutionaire manier om schoolprestaties te evalueren. Deze manier kan worden gebruikt bij kinderen vanaf 7 jaar, in (grote) groepen of op individueel niveau. Dit gereedschap kreeg de naam: The Essential Tool.

Meer informatie kun je vinden op de website van The Essential Tool

Agenda:

[MEC id="5556"]