Monique de Groote

Stel dat ik slechts drie woorden mag noemen die Brain Gym® omschrijven, dan zijn dit: praktisch, educatief en doeltreffend!

Ik werk sinds 2002 als Brain Gym® instructeur en Erkend kinesioloog met een eigen praktijk. Voor die tijd werkte ik vele jaren als leerkracht in het basisonderwijs, waarbij ik ook ervaring heb opgedaan met remedial teaching en interne begeleiding. De enorme verschillen tussen leerlingen vond ik altijd bijzonder boeiend.

Vooral leerlingen die wat minder opvielen, de stille of onzekere kinderen, leerlingen die ‘niet helemaal uit de verf kwamen’ of zelfs hun motivatie dreigden te verliezen hadden mijn warme aandacht. Ik zocht altijd een invalshoek waardoor er bij de leerling een lampje ging branden en hij of zij weer verder kon.

Bijna 20 jaar geleden kwam Brain Gym® op mijn pad. Deze methode is tijdens mijn jaren in het onderwijs een waardevolle ondersteuning gebleken! In de klas deed ik tussen de lessen door diverse Brain Gym® oefeningen; als rustpunt en korte ontspanning maar ook voor aandacht en concentratie. In het laatste jaar dat ik als leerkracht werkte is Brain Gym® extra veel ingezet in mijn groep drie, waarbij opvallend was dat geen enkele leerling last had van omkeren van letters of cijfers.

Ook was op school individuele begeleiding met Brain Gym® mogelijk. Het meest sprekende voorbeeld hiervan is de leerling uit groep vier die, in plaats van de verwijzing naar het speciaal onderwijs te moeten opvolgen, zijn eigen – reguliere – basisschool heeft kunnen afmaken.

Praktijk

In mijn praktijk zet ik Brain Gym® veel in naast kinesiologie en enkele andere methodes. Brain Gym® is als volwaardige methode te gebruiken voor hervinden van de balans.

Of het nu gaat om concentratie, leerproblemen, examen doen, huiswerk maken, rijlessen, solliciteren, opruimen en organiseren; zowel kinderen als volwassenen ervaren veranderingen en verbeteringen door het doen van Brain Gym® oefeningen.

Beter lezen met Brain Gym®

Samen met een collega-instructeur zette ik het Brain Gym® Trainingscentrum op. We ontwikkelden een programma dat gericht is op het verbeteren van leren lezen; met behulp van Brain Gym® . Hierbij is ervaren dat tegelijk met het lezen ook andere zaken verbeterden, zoals motivatie, aandacht en gedrag.

Cursus

Het is mijn kracht om in de cursus Brain Gym® 101 de theorie te verbinden met de praktijk. Cursisten ontdekken aandachtspunten bij zichzelf en ervaren zelf ook verbeteringen. Het mes snijdt in deze cursus aan twee kanten: je komt zelf beter in je vel én leert hoe je anderen ermee ondersteunt. En we weten: beter in je vel betekent beter functioneren en gemakkelijker leren.

Je kunt bij me terecht voor:

  • Consult met kinesiologie en Brain Gym®
  • Workshop Movement Based Learning (afgeleid van Brain Gym® )
  • Cursus The Essential Tool (leren analyseren van de getekende lemniscaat)
  • Begeleidingstraject voor thuis of op school ‘Beter lezen met Brain Gym® ’
  • Workshops en/of lezing als kennismaking met Brain Gym®
  • Cursus Brain Gym® 101 (in Ede of in overleg op locatie.

Agenda:

[MEC id="6194"]

Monique de Groote

Praktijk voor Energie en Beweging

Oortveldlaan 56
6713 EM Ede



"Brain Gym® laat me echt beter functioneren."

In het kort:

Het is mijn kracht om in de cursus Brain Gym® 101 de theorie te verbinden met de praktijk. Cursisten ontdekken aandachtspunten bij zichzelf en ervaren zelf ook verbeteringen. Het mes snijdt in deze cursus aan twee kanten: je komt zelf beter in je vel én leert hoe je anderen ermee ondersteunt. En we weten: beter in je vel betekent beter functioneren en gemakkelijker leren.